Da li kozmetički preparat deluje – kako prepoznati?

Toliko brendova i različitih kozmetičkih proizvoda u ponudi, preporuke drugarica i koleginica, reklame dovodi do već prevelike dileme za koji proizvod se odlučiti. Neko se odlučuje prema brendu, neko prema preporuci, prema sastavu, ceni, itd. Ali mnogo bitnija odluka bi trebala da bude da li neki kozmetički proizvod deluje!?

 

Istina je da svakom proizvodu treba bar 4 nedelje redovne upotrebe da bi pokazao svoje minimalno dejstvo. Dok kod proizvoda za uklanjanje hiperpigmentacija ili lečenje akni treba i po više meseci.

Istina je da ono što odgovara i deluje kod vaše prijateljice ne znači da će delovati kod Vas.

Istina je i da različiti proizvodi služe za različite namene pa shodno tome i različito deluju.

Pa kako onda znati da li proizvod deluje?

Kao prvo, svaki novi proizvod prvo testirajte na suvoj i očišćenoj koži (odnosi se na proizvode za negu kože). Ostaviti da deluje bar 30 minuta kako biste videli da li će ga koža potpuno ili delimično apsorbovati. Savet: ukoliko želite dublju penetraciju nanesite na vlažnu kožu jer se tako pore otvaraju, a proizvod postaje lakše konzistencije pa lakše prodire u kožu. Ukoliko se jave bilo kakve senzacije na koži u vidu: perutanja, crvenila, svraba, iritacije prestanite sa upotrebom (osim ako nije navedeno na proizvodu da je to normalna prolazna reakcija- česta kod upotrebe proizvoda sa vitaminom A).

Ukoliko ste odabrali proizvod, a trebalo bi, prema Vašem tipu kože, obratite pažnju na sastav, a posebno na aktivne sastojke jer upravo oni utiču na to kako i na šta će proizvod delovati. Kad je reč o kremama, poželjno je da u svom sastavu imaju bar 3 aktivna sastojka shodno nameni. Zapamtite da se prve promene dešavaju unutar kože, pa zato rezultati nisu odmah vidljivi.

 

Lifiting efekat, popunjavanje bora nanošenjem kozmetike

Iako deluje kao mit, to ipak nije u potpunosti netačno. Proizvodi iza kojih postoje naučne i kliničke studije o efikasnosti jasno mogu dokazati da zaista neki sastojci imaju ovaj efekat (primer potvrđenih rezultata na Institutu za Nauku i Istraživanja Dr Irena Eris), ali on često ne bude vidljiv samom korisniku jer je reč o npr. manjoj dubini bora za 20%. Iako deluje malo, upamtite da time vršite i prevenciju nastanka novih bora i delimično popunjavanje postojećih. Za potpuno uklanjanje bora zaduženi su ipak estetskih tretmani. Lifting efekat, poput onog hirurškog, uz pomoć kozmetike je nemoguće postignuti. Ali prepapart koji dubinski deluje na dodatnu proizvodnju kolagneskih vlakna, elastina, povećava količinu prirodnog hijalurona u koži, zaista popunjava kožu iznutra i koža je manje opuštena – a upravo to i jeste lifting efekat. Zato ako očekujete potpuno zategnutu kožu ipak treba da razmislite o invazivnijim tretmanima, a u medjuvremenu uvek možete odraditi neki proveren kozmetički tretman sa Lifitng efektom.

Preporuka lifitng linje: Ultra lifitng home care 

Tretman: Lifiting tretman sa trostrukim Retinolom

Zaključak

Obećanja o koži koja nakon upotrebe nekog proizvoda izgleda 10 godina mlađe je zabluda i možda takav proizvod treba izbegavati. Proizvod deluje pre svega iznutra jer mu je to primarna namena, dok spolja štiti kožu (što je nevidljiv proces, a osećaj je vrlo subjektivan). Budite sigurni da proizvodi sa klinički dokazanim dejstvom zaista deluju, što ne mora biti slučaj sa proizvodima koji su ispitani na uzorku od nekoliko desetina žena i vode se isključivo subjetivnim osećajem ispitanika.

Ipak vaš subjetivan osećaj je jako bitan, jer najbitnije promene se dešavaju u koži, a spolja je dovoljno da osetite da je koža hidrirana, jedrija, prijatna na dodir i da sam proizvod vama lično prija.